Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: J Christensen Transport & Entreprenørforretning Aps

CVR-nr.:28702744

Adresse (administration) Falkevej 31, 4600 Køge

Mailadresse: [email protected]

Telefonnummer: 22 59 03 09

Bestilling

Hos Grusogaffald.dk kan du bestille varer via vores webshop. Hvis du har spørgsmål til varer som ikke er på siden eller ønsker et tilbud på større ordre, er du mere end velkommen til at kontakte os. Du kan vælge at ringe eller skrive en mail til os, som du finder under fanen kontakt eller nederst på siden. Alle priser som er, vist på siden er inklusive moms, miljøafgifter samt råstofafgifter.

Sådan foretager du en bestilling

  1. Indtast dit postnumre, for at se prisen for dit område.
  2. Find det eller de produkter som du ønsker og tilføj dem til din vogn og gå videre til kassen.
  3. Indtast dine personlige oplysninger, bekræft vores handelsbetingelser og hvis der ønskes en placering på varen, kan du skrive det i kommentarfeltet.
  4. Godkend dine oplysninger og tryk derefter på knappen godkend ordre og betal.
  5. Vælg betalingsmetode og indtast dine oplysninger og godkend betalingen.

Betaling

Grus og affald modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, MasterCard Direct og Maestro. Betalingen vil blive trukket fra din konto så snart du har trykket betalt, pengene vil blive sendt til vores betalingssystem. hvor når vi har sendt varen, vil pengene gå ind på vores konto.

Grus og affald krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret på din ordre, når du handler gennem Grusogaffald.dk

Fortrydelsesfristen begynder fra den dag du modtager varen og udløber 14 dage efter du har modtaget varen. Bemærk at der ikke er fortrydelsesret på levering af varer, som på grund at deres natur er blevet blandet sammen med andre varer fra samme levering og derfor ikke kan skilles ad igen. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter at du har modtaget det sidste parti eller den sidste varer på samme ordre.

For at give os besked om at du ønsker at benytte fortrydelsesretten skal du sende os en mail på [email protected] der skal i mailen være nævn ordre nummer, navn og telefon nummer også begrundelse for returneringen. Ved ombytning af produkter, hvor ombytningen ikke er underlagt af reklamationsret, skal der betales for returfragt og ny fragt for produktet.

Hvis du har købt mere end 1 varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur, selvom de er købt i en ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Som kunde har du selvfølgelig ret til at fortryde dit køb inden 14 dage fra modtagelse af varen. Når du har givet os besked om at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at varen returneres til os og det er dit som hæfter hvis der skulle opstå skade på varen under transporten.

Vores varer her hos Grusogaffald.dk kan ikke returneres med normal post. Vælger du at sende produktet retur med vores lastbil, skal der betales en returfragt som er som følger:

Bigbag 995 kr. pr. stk

Løse læs som ikke kan aflæsses hos kunden, grundet pladsforhold ikke er opfyldt og derfor skal køres retur, skal betales at kunden og koster pr. produkt 1.095 kr.

Løse læs kan kun hentes med kranbil og koster 1.195 kr. pr. produkt.

Varer leveret med en container koster 1.175 kr. pr. container.

Varens stand ved returnering

Hvis varen på nogen måde har mistet værdi som skyldes at du har brugt den på en anden måde end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art eller at varen er blevet aflæsset på løst underlag, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage eller intet af købsbeløbet. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan betyde at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Dog skal der altid betales for en returfragt ved returnering af en vare som er bestilt hos Grusogaffald.dk

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du har fortrudt dit køb, får du dine penge tilbage når vi har modtaget varen retur. Skulle det vise sig at varen er værdiforringet, ved modtagelse på vores lager, fratrækker vi det beløb som værdiforringelsen beløber sig til. Beløbet størrelse kan ikke fast sættes da det varierer fra sag til sag.

Varen sendes retur til

For at få oplyst hvor varen skal sendes til skal du kontakte vores kundeservice for at få adressen oplyst.

Leveringsbetingelser

Grusogaffald.dk leverer til det meste af Sjælland. Leveringen finder sted med eget fragtfirma og den anførte leveringstid er vejledende. Der kan opstå situationer der er uden for vores rækkevidde, f.eks. ved produktknaphed, mangelfuld levering fra tredjemand, udsolgte varer og udgåede varer. Ved væsentlig forsinkelse, vil vi underrette køberen herom. Økonomiske tab på grund af produktets forsinkelse dækkes ikke af Gursogaffald.dk. Bestillinger foretaget før 12:00 på hverdage bliver behandlet samme dag og leveres til oplyste tidsrammer.

Det er et krav, at der under levering af varen er fast grund på leveringsadresse. Vores professionelle chauffører har stor erfaring i, hvor og hvordan varen bedst aflæsses, så vi undgår fx skader på varen, knækkede fliser og ødelagte indkørsler. Det betyder derfor at du kan opleve at din vare ikke bliver aflæsses lige der hvor du har ønsket det. Har du ikke fast underlag vil aflæsningen som regel ske på nærmeste fast vej.

Betingelser for levering er desuden at der ikke må være lagt skrøbelige fliser på kørestedet, da de risikere at briste, samt at underlaget skal være bygget til kørsel med tunge køretøjer. Ved at du angiver ønsket leveringssted SKAL betingelser for kørsel med lastbil være opfylde ellers finder chaufføren selv det bedst egnede sted til varen. Leveringsadressen skal være tilgængelig med almindelig lastbil og vejen dertil skal vore fremkommelig med almindelig lastbil. Vejen SKAL være mindst 3 meter bred og have en frihøjde på 4 meter. Indenfor det frirum på 3 x 4 meter, må der ikke være grene eller liggende som kan gøre skade på lastbilen. Vær særlig opmærksom på dette hvis du bestiller fra haveforening eller lignede, sted med smalle tilkørselsveje.

Det er dit ansvar, at tilkørsvejen kan bruges uden der sker skader på vej eller bil. Kontakt os hvis du er i tvivl. Produktet leveres henstillet uden opsyn, hvis du som køber ikke er at træffe på leveringstidspunktet, eller ikke er på leveringsadressen på leveringstidspunktet. Ved bestilling over 14 ton, skal følgende pladsforhold være opfyldt. Der skal på leveringsstedet være pladsforhold, der gør det muligt at manøvre for en lastbil med længde 17 meter, bredde 3 meter, højde 4 meter, drejebredde 8 meter og totalvægt på 52 ton.

Vejen hen til leveringsstedet skal være kørefast (der må ikke være brosten, grus eller græs) der skal være 4 meters frihøjde og 3,5 meters fribredde og der må ikke være udhængende træer.

Ved at du bekræfter disse handelsbetingelser giver du os tilladelse til at køre over dit fortov samt indkørsel og frasiger os Grusogaffald.dk ansvaret, hvis der skulle ske skader på fortov eller indkørsel mm.

Levering til kantsten (aflæsset)

Dine materialer bliver aftippet op til dit grundskel. Sædvanligvis vil dette være ved kantsten. Ønsker du din varer aflæsset et specifikt sted, kan du notere dette i kommentarfeltet ved bestilling og vi vil forsøge at levere på det noterede sted. Betingelserne er at der ikke må være almindelige fliser på kørestedet, da de kan risikere at briste samt at underlaget skal være bygget til tunge køretøjer. Betingelser for kørsel med lastbil SKAL være opfylde, ellers finder chaufføren det bedst egnede sted.

Levering med kran/grab (eksempelvis over hæk)

Ved levering med grab, SKAL følgende betingelser være opfylde. Lastbilen kan højest løfte dine varer over en 3 meter høj forhindring fks hæk, hegn eller lignede og ikke over 8 meter fra lastbilens centrum. Hvis der ved leveringsadressen er luftledninger SKAL der være en frihøjde på mindst 5 meter. Lastbilen skal kunne parkere på et fast kørelag, dette gælder desuden ikke almindelige fliser, da de kan briste under lastbilens vægt. Underlaget på leveringsadressen skal være bygget til kørsel med tunge køretøjer. Du kan beskrive ønskede leveringsforhold i kommentarfeltet. Er disse betingelser for levering med lastbil med kran ikke overholdt vil chaufføren finde det bedst egnede sted for leveringen. Ved bestilling af levering med grab, inkludere prisen ikke, at vi grabber det af i små bunker også kaldt små lægningsopgaver. Materialerne vil blive lagt samme sted, ved bestilling af levering med grab. Hvis man ønsker at materialerne, skal lægges i små bunker(små lægningsopgaver), vil der blive faktureret for 950 kr. pr. time.

Levering af bigbag

Dine bigbag vil blive aflæsset i starten af din indkørsel eller fortov hvis andet ikke er angivet. Dog skal de opfylde vores generelle leveringsbetinger for levering med lastbil, ellers finder chaufføren det bedst egnede sted for leveringen. Vi kan kun løfte bigbags 8 meter fra centrum af lastbilens midtpunkt.

Levering af Container

Ved bestilling af en container med materialer, skal der være kørefast underlag ellers skal der ligges køreplader ud først, så lastbilen samt containeren ikke synker ned i jorden. Størrelsen af containeren varierer efter antal tons som man har bestilt. Når du har bestilt en container med dine materialer inkluderer prisen 7 dages leje og dage udover de 7 vil der blive pålagt et gebyr på 40 kr. pr. dag.

Leveringsomkostninger

Beløbet for leveringen betales af køber og bliver automatisk tilføjet til din ordre ved at indtaste dit postnummer. Leveringsomkostningerne afhænger af bestillingens størrelse og vægt, samt hvilken zone som du befinder dig i. Fortryder du købet efter levering, skal du selv står for returfragten, vi kan også stå for returfragten på din regning. Bemærk at du ikke kan afvise at modtage din bestilling ved at nægte modtagelse af varen, du kan se vores priser for returnering under punktet returnering.

 

Affaldsløsninger

Her hos Grusogaffald.dk tilbyder vi at du kan få fjernet dit affald på følgende 3 måder container, afhentet med grab, affald i bigbag.

Affald er en vigtig ressource i vores dagligdag og derfor skal det behandles med omtanke og med de rigtige affaldsløsninger. Du får ofte meget haveaffald eller byggeaffald, hvis du har bygget hus eller anlagt en have, og dertil kan du benytte en af vores 3 metoder for håndtering af affald. Affald kan være uorganisk og organisk. Organisk affald er haveaffald som grene, buske og en masse andet biologisk materiale, mens uorganisk affald kan være brandbare materialer samt metal. Bemærk at containeren, bigbag og afhent med grab kun må indeholde den valgte affaldstype, Så man skal sørge for at sortere sit affald i de forskellige fraktioner, som det så smukt hedder i fagsproget. Men det kan du også selv gøre efter større anlægs- eller byggeprojekter.

Skal du have en container ind på en grund, hvor der ikke er kørefast underlag, skal der ligges køreplader ud først, så lastbilen samt containeren ikke synker ned i jorden. Størrelsen på containeren som du får ved levering, bliver bestemt alt efter affaldstype og antal tons. Ved at benytte vores leveringsmetode afhentning med grab tilbyder vi at du kan lægge dit affald på jorden, helst med fast underlag så vi undgår at der ikke kommer andet end den bestilt affaldsfraktion.

Hvis du hellere vil have en container leveret og selv fylde containeren med affald tilbyder vi også dette. Vi tilbyder også løsningen at du kan bestille bigbags på vores hjemmeside, som du max må fylde til pilen og max 1 ton pr. bigbag. Bigbagen skal være placeret så man kan nå den fra fastunderlag så max 7 meter fra kantsten. Ved bestilling af container inkluderer lejen 7 dages leje, og dage udover 7 vil betyde et gebyr på 40 kr. pr. dag.

Hvis der fyldes andet end den bestilt affaldsfraktion i containeren, bigbagen eller afhentet med kran, faktureres der for en ekstra sortering som er et ekstra gebyr på 1.400 kr. pr ton. Fyldes der mere end det aftalte i vores container, bigbags- eller afhentning med grab bliver der pålagt et gebyr på 1.200 kr. pr ton. Prisen du betaler for container servicen er inklusiv opsætning og hjemtagelse af containeren prisen, samt 7 dages leje af containeren, hvis man vælger at leje containeren mere end de 7 dage, koster det et gebyr på 40 kr. pr. dag. Bemærk at nogle kommuner kræver p-afgift, Afgiften er i 2019 blevet sat ned til kr. 22,00 pr. enhed (pr. begyndt 15 m2) pr. døgn i hele København.

Der skal betales afgift for alle ugens 7 dage. Afgiften opkræves altid hos ansøgeren

Reklamationsret

Grus og affald yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Dette betyder, at du enten kan få pengene tilbage, varen ombyttet, eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Produktet skal være urørt og i samme mængde og stand som ved modtagelsen. Reklamations sager skal ske på [email protected] reklamationssager kan ikke løses over telefon.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være berettiget.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du kontakte os for afleveringssted.

Når du returnerer varen, bedes du angive følgende: Ordrenummer og beskrivelse af fejlen.

Der er ikke reklamationsret på forkert bestilte produkter. Men tilbyder at afhente varen mod betaling.

Aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Grus og affald returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Vejledende mængde

Produktmængden er vejledende. Så beregn altid lidt mere end det du skal bruge, vægten kan svinge, f.eks. i tørvejr og regnvejr. Da vådt og tørt materiale ikke vejer det samme. Dette skal du altid medregne når du handler og bestiller gennem Grusogaffald.dk.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos J Christensen Transport Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Grusogaffald.dk er Christian William Christensen

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected].

Bemærk at der tages forbehold for prisfejl samt udsolgte varer.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 26.02.2020